Friday, July 17, 2009

ESCAPETISM

Escapetism bermaksud lari dari knyataan or reality........... huhu. MUkadimah yg agak sesuai....
Bru balik dari hostel n bnyak idea for blog aku...... cari idea kat sana la...

Bab lari dari knyataan ni aku nk cite pasal mmber aku sorang ni........ Satu ari tu dia bgtau yg dia nak mati..! aku trkjut la kan.... tgh dok smbang elok2...... tba2 ja sbut pasal nk mati..... hailo....
But yg mn-concern-kan aku....... expression dia.. mcm "want to leave this world"....
Yang peliknya nak kata dia ni lonely x pun.... nak kata dia ada masalah ngan awek x da pun......
dia slalu di kelilingi kwn2..... blh kta dia "never alone and always lonely"............

Aku dok pkiaq pasai dia n aku tkut dia bnuh diri.......... the final ultimatum.... the final escapetism...
cara yang paling bangang........ so aku pun tnya trus dia... "hg nak bnuh diri ka??"... guest what.... the answer was no.......... that really give me a bless..... aku pun heran......

Manusia hidup di dunia ni pun dah besaq rahmat......... ada gak org yg bosan n suicide huuh....
nk kata pelik...... mmg plik pun sbb binatang pun survive......... tu tera x dak otak......
Survival of the fittest...... the strong shall live...... the weak shall die....... cara hidup sesetengah bnatang......

Manusia lak cam na???.... Pada aku cara hidup manusia adalah Islam..... Islam is the way of live...... So sama2 la kita mmperbaiki amalan kita...............

1 comments:

wargadunia said...

Kena pi jumpa kaunselor kalau benda ni serius. tapi pastikan bukan kaunselor sekolah...